söndag 22 februari 2015

Svenska Skolan i Santa Barbara

Idag fick jag göra ett nytt försök och komma iväg till mötet inför svenska skolan i Santa Barbara. Idag var det rätt dag i alla fall :). Jag är så himla glad. Det kommer bli så bra! Vi var en grupp som träffades över kaffe och sockerkaka i morse. Så svenskt och härligt :). Vi diskuterade hur vi skulle tackla allt; lokal, tider, åldrar, material, schema osv. "It's happening!" 

Vi kommer ha en provklass om en månad. Innan dess ska vi träffas en gång till. Nu har alla en uppgift inför nästa möte. Så underbart med en grupp som träffas i Santa Barbara så vi inte behöver åka en timma en väg varje fredag. YES! Jag är så exalterad. 

Nu blir det till att fixa lite smått och gott inför Oscarsgalan som är idag. Röda mattan börjar redan klockan 16, vilket är det som jag tycker är roligast att se på. Vi ska ha ett par kompisar över idag så jag ska ordna med förrätter, huvudrätt och dessert. Desserten köpte jag bara på TJs :). Så får man göra ibland. 

Ska ni se på Oscarsgalan? Oavsett hoppas jag ni har en lugn och härlig söndag. 



1 kommentar:

  1. Hej Linda, Tänkte höra om det blev någon svenska skolan i Santa Barbara? Och isf vart man kan få mer information? Mvh Emelie

    SvaraRadera